פקיעת חוק הגיוס; ד"ר זיכרמן: "אי אפשר לגייס את מי שלא מעוניין בכך"

    ישראל רובין 1 Comment on פקיעת חוק הגיוס; ד"ר זיכרמן: "אי אפשר לגייס את מי שלא מעוניין בכך"

    ד"ר למשפטים חיים זיכרמן אומר בראיון ל'קול חי' כי "לא צריך לעצור את הנשימה בגלל פקיעת חוק הגיוס". לדבריו: "רור לכל בר דעת שאי אפשר לגייס את מי שאינו מעוניין"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש בית הספר לנדל"ן ומרצה בכיר בפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, ד"ר חיים זיכרמן לא מודאג מפקיעת חוק הגיוס: "אחת לכמה חודשים אנחנו חוזרים לענין הזה. מצבנו החוקי הוא כזה שברגע שהחוק פוקע אין הסדר מיוחד לחרדים. אפשר לומר שמבחינה הזו אנחנו עכשיו כמו ערבים – לא מתגייסים אבל גם ללא הסדר חוקי או משהו".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, מסביר ד"ר זיכרמן: "בעיקרון חלה על החרדים כעת חובת גיוס כמו כל אזרח. אולם הדבר הזה כבר היה ב-2012 כשבוטל חוק טל והחוק שנחקק אחר כך רק ב-2014 הסדיר את המעמד. כלומר היו שנתיים שבהן לא היה חוק מיוחד לחרדים בנושא הצבא. האם הצבא הוציא אוטובוסים וגייס בכוח בחורי ישיבות בגלל זה? לא".

    "מדובר סך הכל בניסיון לרכב על איזו שהיא סוגיה נפיצה בתקופת הבחירות", טוען זיכרמן. "ברור לכל בר דעת שאי אפשר לגייס את מי שאינו מעוניין. הבעיה שכן יכולה להיות זה בעניין התקציבים". זיכרמן מוסיף: "גם בג"ץ מבין שבמערכה הזו על גיוס החרדים אין לו באמת כלים לייצר שינוי".

    עם זאת, אומר זיכרמן: "אני חייב לציין שכמובן שזה לא מצב אידיאלי שאין חקיקה מסודרת. יכולות להיות לזה השפעות לוואי כמו למשל על יציאות לחו"ל ועל מעמד ועד הישיבות. אני לא מזלזל בעניין ובוודאי שראוי שנושא יוסדר אבל איננו צריכים לעצור את הנשימה בגלל זה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עם כל הכבוד הרי גדולי ישראל רואים בזה צורך חשוב, הרי ברור שהרשעים מנסים להציק לתלמידי הישיבות, ומנסים לגרום לגיוס של חלקם בהפחדות ואיומים והצקות, וכל הענין של הפיכת בני הישיבות לעבריינים יאפשר להם להציק ולחבל ולגרום לגיוס כפוי של חלק מבני התורה המסולאים וכבר אין צורך לדבר על קיצוצים בתקציבים הדלים שגם ככה הם בתחתית של התחתית
      לפני שאדם מדבר גבוהה גבוהה כדאי שיתייעץ עם גדולי ישראל ולא יקרר את הרגשות של הציבור ושל העסקנים שיכולים לעזור.